360test.nl

- Uw test laten begeleiden?
- Een testcenter met uw eigen merk?

Mail: info@360test.nl
Tel: 053 888 1955

veel voorkomende vragen

FAQ voor de testuitzetter

1. Hoe zet ik een test uit?

  1. Registreer uzelf en log in in de portal;
  2. Maak een team aan (zie punt 2) met de teamleden naar wie u een test wil uitzetten;
  3. Kies de test die u wilt uitvoeren bij ‘nieuwe test’ en geef aan voor welk team de test moet worden uitgezet;
  4. Geef eventueel (indien de test 180 graden is) aan over wie de test moet worden ingevuld (let op: indien u zelf lid bent van het team dient u eerst zelf de test in te vullen alvorens u naar stap 5 gaat en de uitnodigingen kunnen worden verstuurd);
  5. Geef aan of de teamleden een herinnering moeten krijgen wanneer de test niet is ingevuld, en geef eventueel een persoonlijke boodschap mee;
  6. Klik op versturen zodat de teamleden automatisch een uitnodiging krijgen per mail.


2. Hoe maak ik een team aan?

  1. Klik op “mijn teams”;
  2. Maak een nieuw team aan door op “+ nieuw team” te klikken;
  3. Geef het team een naam, een mogelijke omschrijving en selecteer de situatie voor de test;
  4. Vink het vakje “Ik ben lid van het team” aan indien u zelf lid bent van het team (let op: indien u zelf lid bent van het team dient u eerst zelf de test in te vullen alvorens uitnodigingen kunnen worden verstuurd;
  5. Klik op “opslaan”;
  6. U komt in het overzicht waar u teamleden kunt aanmaken of bewerken;
  7. Klik op het icoontje onder “Leden”:
  8. Leden toevoegen kan twee manieren;
    - Voeg de teamleden en hun e-mailadres 1 voor 1 toe;
    - Kies voor “Leden van een bestand importeren” (.csv bestand)


3. Ik kan de test niet versturen. Doe ik iets fout?
Dit komt waarschijnlijk doordat u zelf lid bent van het team. Om de test naar de teamleden te kunnen versturen zou u eerst zelf de test moeten invullen. Na het invullen van de test krijgt u de mogelijkheid om bij het versturen van de test een herinnering in te stellen, en een persoonlijke boodschap toe te voegen.


4. Een teamlid heeft zich geregistreerd maar kan niet inloggen. Hoe kan dat?
Het teamlid heeft zijn activeringsmail niet gezien of niet op de link in de activatiemail geklikt. Ook komt deze in sommige gevallen in het postvak ongewenst van het teamlid terecht.

 

5. Waarom staat er geen test klaar nadat het teamlid is ingelogd?
Het is waarschijnlijk dat het teamlid met een verkeerd mailadres zijn/haar account heeft aangemaakt. Laat hem/haar een account aanmaken met het mailadres die u als testuitzetter hebt ingevoerd bij de teamsamensteling.


6. Waarom heeft een teamlid geen uitnodiging ontvangen?
Oplossingen:

  • Laat teamlid kijken in zijn/haar postvak ongewenst;
  • Laat het teamlid inloggen en kijken bij “uitnodigingen”  of de test hier klaar staat;
  • Indien beiden niet het geval is, kijk dan als testuitzetter zijnde of de tests klaarstaan onder “open uitnodigingen”. Indien dit niet het geval is, dan moet de test opnieuw worden uitgezet.


7. Iedereen heeft uitnodigingen gekregen, maar 1 teamlid niet. Hoe kan dat?
Het mailadres is bij het aanmaken van het team niet goed ingevoerd. Een verkeerd e-mailadres of naam kan na het invoeren niet zelf meer worden gewijzigd. Dit vergt een aanpassing door onze programmeur. Wilt u achteraf toch een naam of mailadres laten wijzigen, neem dan contact met ons op via info@360test.nl voor een prijsopgaaf.


8. Een teamlid heeft de test ingevuld, maar waarom kan ik de resultaten niet zien?
U kunt resultaten inzien onder “Team resultaten”. Klik op het wieltje van de betreffende test. Als het wieltje nog niet zichtbaar is, is er nog niet voldoende respons (>2). i.v.m. de benodigde anonimiteit.


9. Ik heb een test uitgezet, en nu wil ik enkele teamleden toevoegen om de test te laten doen. Kan dat?
Het is niet mogelijk om de resultaten van de nieuwe leden bij de resultaten van de eerder uitgezette test op te tellen. U zult een apart team moeten aanmaken met de nieuwe leden om vervolgens alleen voor dit team de test opnieuw uit te zetten.


10. Hoe kan ik als testuitzetter resultaten inzien?

Wanneer tests zijn ingevuld, kunt u als testuitzetter de resultaten inzien door op ‘Teamresultaten’ te klikken


11. Kan ik zien wie de test nog niet heeft ingevuld?
Ja, dat kan. Mocht u willen zien wie de test nog niet heeft ingevuld, gaat u naar ‘Open uitnodigingen’ en klik op het vergrootglas onder details.


12. Kunnen mijn teamleden de eigen testresultaten ook inzien?
De resultaten van de standaardtest(s) en zijn voor respondenten altijd terug te vinden op de eigen testsite van de respondent (mijn360test). Mijn360test blijft voor een respondent voor langere tijd beschikbaar (ook wanneer er meerdere tests ingevuld worden); het is een persoonlijk portfolio. 


13. Hoe kan een teamlid zien of hij/zij nog uitnodigingen open heeft staan?
De openstaande uitnodigingen zijn voor respondenten altijd terug te vinden op de eigen testsite van de respondent. Deze zijn zichtbaar onder "Uitnodigingen" nadat het teamlid is ingelogd.


14. De tests zijn ingevuld en ik wil mijn team analyseren. Hoe krijg ik de resultaten?
Wanneer de tests zijn afgenomen, kunt u een overzicht van de resultaten printen en afdrukken door de testgroep aan te klikken bij  ‘Teamresultaten’ en vervolgens te klikken op het vergrootglas dat voor het team staat. Wanneer de resultaten openen, klik dan op ‘afdrukken naar pdf’. Tevens kunt u gegevens exporteren in een .csv bestand zodat u vervolgens een statistische analyse kunt uitvoeren.

 

FAQ voor de invuller van de test

1. Kan ik  mijn eigen testresultaten later nog inzien?
De resultaten van test(s) zijn altijd terug te vinden op uw eigen testsite (mijn360test). Mijn360test blijft voor langere tijd beschikbaar (ook wanneer er meerdere tests ingevuld worden); het is een persoonlijk portfolio. U komt bij uw eigen testsite door in te loggen en te klikken op “Mijn Resultaten”.


2. Hoe kan ik zien of ik nog uitnodigingen open heb staan?
De openstaande uitnodigingen zijn terug te vinden in uw eigen testsite. Deze zijn zichtbaar onder "Uitnodigingen" nadat u bent ingelogd.


3. Ik heb een fout gemaakt tijdens het invullen van de test. Kan ik terug?
Nee, dit is niet mogelijk omdat antwoorden direct worden opgeslagen. Wees zorgvuldig in het lezen en antwoorden van de vragen. Neem contact op met de testuitzetter om hem/haar hiervan op de hoogte te stellen.


4. Waarom staat er geen test klaar nadat ik ben ingelogd?
Waarschijnlijk heeft u met een verkeerde mailadres uw account aangemaakt. Maak een account aan met het mailadres waarop u de uitnodiging heeft ontvangen. De uitnodigingen zullen na inloggen klaar staan onder “Uitnodigingen”.


5. Ik had een uitnodiging moeten krijgen, maar er zit niets in mijn mail. Wat kan ik doen?

  • Kijk in uw postvak ongewenst;
  • Log in en kijk bij “uitnodigingen”  of de test hier klaar staat.